10 februari 2016

Allround

Eigenlijk had ik die Copper Delight Sweat van Chat Chocolat graag rond het lijf van de oudste zoon gezien.  Maar de oudste zoon was niet akkoord.  Ook de jongste zoon kon ik niet overtuigen.  Dus overwoog ik en bestelde toch bij Mon Depot.  Misschien zou ik hen wel kunnen overtuigen eenmaal de stof in de bus zat ?  Helaas.  De neen bleef een neen.


Het mintgroen combineert heel mooi met het koper/chocoladebruin.  Dus ging ik er maar voor mezelf mee aan de slag ... ook al kies ik er niet snel bleke kleurtjes uit voor mezelf.
Net zoals ik er voor mezelf ook geen kleine maatjes hoef uit te kiezen.  In de vorige creaties uit Remi & Cosette for teens werden alle patronen ook steeds vergroot.  Deze keer ging ik wel met de grootste maat van de Allround jurk aan de slag.  Wel niet met een soepelvallend katoentje zoals voorgeschreven, maar met de sweater van Chat Chocolat.  



Aangevuld met een koperkleurig doorstikt biaislintje vind ik het best nog meevallen eigenlijk.  Nu alleen nog op zoek naar een passend koper/chocoladebruine cardigan, of misschien moet ik die als volgend breiproject noteren ...


46 opmerkingen:

  1. Mooi!!!!
    Gelukkig heb je de stof voor jezelf kunnen gebruiken. Ik vind het een super kleedje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. "Best meevallen" zegt ze dan. Ik vind het prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Helemaal eens met Wapiti en Eva. Een Bernadetje en een lange sjaal hé, terwijl je toch bezig bent, Jo!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Megachique, wees je zonen dankbaar voor de kans die ze niet grepen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. oh zo tof! Ik maakte in dat stofje een cardigan! ;) Mijn nieuwe patroontje. Als je graag een snel klaar projectje wilt, mag je het patroontje wel eens proberen. Mailen mag! ;) Groetjes, M

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw Jo, echt heel mooi! Zou ik ook mee willen rondlopen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hier zat ik op te wachten na het zien van je instagram foto! Echt een geweldige jurk, "meevallen" is een zwaar understatement!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw Jo! Dat stofje ligt hier ook op selfish sewing te wachten, maar weet nog ni goed wat ermee aan te vangen! Jouw jurk vind ik alvast zeer geslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Haha, zonen die kieskeurig zijn, i know��. Kleedje is heel tof! Knap gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Da's keimooi! Als ik het in een winkel zag hangen, ik kocht het direct!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zou idd heel mooi zijn met een zelfgebreide chocoladekleurige cardigan!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh zo goed dat jouw jongens een eigen mening hebben anders hadden we deze parel niet gezien. Echt heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik zag het al voorbij komen op Fb maar zo schoon zeg ...ziet er comfi uit

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heel mooi! Zal me misschien dan toch dat boek voor mezelf moeten aanschaffen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Knap! Die stof ligt hier ook op stapel, nog zonder doel.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. En of het kan! Ik vind dit soort jurken in de winkel steeds mooi, maar veel te kort. Kennelijk moet ik ook aan de bak. Gebruik je een lockmachine of een gewone?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Beide ... ik doorstikte eerst de sweater met een tricotnaald op 1 cm naad en lockte dan de naden samen. Zoals ik meestal ook doe bij katoentjes dus. (zo staat het ook beschreven in het boek hoor)

      Verwijderen
  17. Prachtig, vind ik jouw jurk. Wat een geluk dat jouw jongens die stof niet zagen zitten ;.)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Prachtige stof, heb ze enkele weken geleden ook besteld, hopelijk arriveert ze nu gauw!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Je staat er prachtig mee! Supergeslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Je staat er prachtig mee!! Kleur flatteert je ook enorm. Ik ben blij dat de kids het niet wilden want de mama straalt er in :)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Heel mooi! Gelukkig waren die zonen niet te overtuigen

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Prachtig, zo iets zou ik voor mezelf ook echt wel zien zitten!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Maar goed dat je kids die stof nievzagen zitten, jij hebt er zo een prachtig kleedje bij!!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. amaai, zoveel reacties... jouw zonen krijgen nog spijt dat ze dit stofje niet hebben genomen!
    Het is af, helemaal top

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Oh, die is erg mooi geworden! 'Gelukkig' wilden je zonen hem niet!

    BeantwoordenVerwijderen