6 maart 2016

Welkom Marie

De geboorte van Marie liep niet van een leien dakje.  Meteen moet ik daaraan toevoegen dat het productieproces daar voor niets tussen zat.  Na Sofia en de Lili's was ik er ook van overtuigd dat alles helemaal goed zou komen.  De werkbeschrijvingen van Annelies, aka 'de Zuster van' vereisen immers alleen maar dat je doet wat er staat.  En ja, ook wel dat je je aandacht erbij houdt.  Maar laten we eerlijk zijn, hoe snel zet je soms verschillende onderdelen van een kledingstuk verkeerd aan elkaar als je je aandacht niet ten volle op je naaisel houdt ?



Alleen liet de echte geboorte van Marie even op zich wachten, ook al was ze al enkele weken ervoor duidelijk aangekondigd.  Maar dat komt ervan als je wel rivetten en leer in huis hebt, maar als de pen van de rivetten niet lang genoeg is en je het nog enkele weken steeds opnieuw uitstelt om er te bestellen.


En toen ... 10 minuten later was ze er echt.  In al haar glorie.  Uit een restje van deze zalige jurk.  Ik nam Marie meteen dicht tegen me en sindsdien week ze niet meer van mijn zijde.





34 opmerkingen:

  1. Oooh Jo wat een schoon Marieke! Die zou ik ook dicht bij me houden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oooh Jo wat een schoon Marieke! Die zou ik ook dicht bij me houden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi in al haar eenvoud! Ik vind de kleuren van de stof en het leer ook zo mooi bij elkaar passen. Veel plezier met Marie!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig, en die rivetten: ik zou me er ook eens moeten aan wagen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Welkom Marie!! Wat een pareltje <3

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, zo mooi. Ik zou ze ook heel dicht bij mij houden. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. 'T is dan ook een topstuk, zo te zien, die Marie!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zot knap! 'k Zou die zo kopen. En het jurkje ook ^^

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wauw, Marie staat ook op mijn ellenlange 'dat wil ik ook eens naaien'-lijstje. Maar dan moet ik eerst mijn rivetten-angst overwinnen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh, maar dat besteed ik hier uit aan de wederhelft hoor ;-)

      Verwijderen
  10. Mooie tas! Herken heel duidelijk het onderdeel van aandacht erbij houden :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel knap, die Marie! Ik dacht in 't begin dat het over een geboorte ging, maar dat 'productieproces' vond ik dan toch een beetje gek geformuleerd, hehe

    BeantwoordenVerwijderen
  12. De moeilijke bevalling is er niet aan te zien. En hoe erg lijkt ze op haar moederkleed!
    Schitterend!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. 't is niet omdat het wat moeilijker ging en wat langer duurde dat het minder mooi is!! Wow!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een plaatje! En zo samen met die prachtige jurk is het helemaal af.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een plaatje! En zo samen met die prachtige jurk is het helemaal af.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Iets verkeerd innaaien, nog nooooit gedaan. Hahaha, was het maar waar.
    Gelukkig kwam het goed, met die mooie Marie.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Proficiat met de geboorte van deze prachtige Marie!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Die marie is schitterend! Rivetten, het woord alleen al doet me schrik krijgen van tassen naaien… Deze is echt mooi, en ziet er super praktisch uit!

    BeantwoordenVerwijderen