13 april 2016

Gestreept voor hem

Ik kreeg een folder van Bergère de France in de bus en zag daar een prachtige gestreepte cardigan in.  Ik vroeg de mening van de wederhelft en die wou wel wol uitkiezen uit mijn voorraad.  Uiteindelijk gebruikte ik wel het patroon van de Denver trui als basis.


Eenmaal alle patroondelen gebreid, mocht ik naar mijn gevoel wel "duust" draadjes instoppen.  Niet altijd makkelijk, vooral onderaan waar ik maar één rij in een andere kleur breide.  Dit is ook duidelijk te zien naast de rits en staat mij eigenlijk niet aan ...  De schouders zijn naar mijn mening ook iets te smal en eigenlijk vind ik dat de lengte en breedte van de trui niet in verhouding zijn tot elkaar.  Maar op "maakvlak" ben ik eerder een type dat dan gewoon liever iets nieuws maakt, dan dat ik alles uit elkaar haal en opnieuw moet beginnen aan hetzelfde.  Tja, elk heeft zo zijn kantjes zeker ?


En aangezien hij eigenlijk niet zo vaak een trui draagt - hij heeft het altijd te warm - zal ik ook maar heel af en toe eens op mijn fouten moeten kijken ... of ik beperk mij op die momenten tot zijn rug ;-)


20 opmerkingen:

  1. Ik vind het een pracht van een trui... En foutjes? Waar?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik begrijp waar je twijfels vandaan komen, maar ik vind hem prachtig! Ik ben dan ook een streepjesfan. En heel benieuwd naar hoe hij er 'aan' uitziet! Ik zou het niet kunnen (ik ben nog steeds in het stadium 'proeflapje') dus chapeau voor jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. haha, ma zeg ik vind die wel erg tof geworden ze! Ik zag het niet helemaal op de laatste breidate, maar nu ben ik er toch wel verliefd op!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi!!! Ik denk dat je die draadjes niet ziet als hij de trui aanheeft. Dan wordt alles toch wat breder en dus gladder getrokken?!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is ook waar. Laat ons zeggen dat hij netjes (strak) rond zijn lijf zit.

      Verwijderen
  5. O wat is die prachtig geworden! Ik vind dat zo ontzettend knap wat jij kan. Die foutjes zie ik niet, alleen jij!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wel leuk hoor met die strepen! Wat een werk zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ja, echt die fouten zijn enkel voor jou ... mooi gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. My god Jo, breide je dat werkelijk??? Wat een werk! Wauw!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Haha, zo grappig wat je schrijft. Foutjes, dat zie je meestal alleen zelf hé :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh, ik herken dat hoor, mijn moto was in mijn beginjaren 'Volgende keer beter' (en komt nu nog af en toe eens uit mijn mond!). En toch zal hij hem met veel trots dragen, daar ben ik zeker van!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wauwh! Knap! Wat een werk, zoveel bewondering!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Chapeau voor JoChapeau! Ik ben vol bewondering voor jouw breitalent!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wauw Joke ik zie ook alleen een super toffe streepjes trui! Jij kan ook alles hé.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wauw Joke ik zie ook alleen een super toffe streepjes trui! Jij kan ook alles hé.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Echt een zelfgebreide mannentrui! Respect, zo knap gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hartstikke mooi! En hij kan ook altijd nog gewoon lekker openhangen!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik zie geen foutjes. Heel goed gedaan. Knap zo'n hele trui mét rits breien. Ik kom nog niet aan een sjaal ;)

    BeantwoordenVerwijderen