19 mei 2016

Donna kreeg een kraagje



Fotografen van dienst zijn hier vaak de zonen.  En deze keer nam zoonlief het nogal letterlijk toen ik hem vroeg mijn nieuwe bloesje te fotograferen :-)


Had u de Donna blouse herkend ?  Het zomerse bloesje uit de La Maison Victor van mei-juni 2016.
Een bloesje met een wijde V-hals.  Toch voor iemand die mijn beperkte boezem meekreeg van Moeder Natuur.  Ik hertekende het één en ander en voegde er een kraagje aan toe naar het voorbeeld van Jo De Visscher.  Het was een gok, geen idee of het me zou lukken om dit op een deftige manier te tekenen.  Maar ik ben eigenlijk best wel tevreden met het resultaat.  Extra surplus : op die manier wordt de inkijk toch iet of wat beperkt ...


Hierdoor had ik wel absoluut geen stof meer over voor het omslagje aan de mouwen.  Maar de gouden biais (die wat komt piepen alsof het een paspel lijkt) kan mij eigenlijk ook wel bekoren.


Ik twijfelde nog of ik het geheel niet wat meer wou centreren en nu ik de foto's zo zie, ben ik er van overtuigd dat dit zeker nog zal gebeuren ! 


Maar al bij al ben ik eigenlijk best tevreden over deze Donna blouse met extra kraag.  Zelfs met de gouden knoopjes van bij Mertens Mercerie die de ananasstructuur suggereren, ook al trekt het ene knoopje al iets schever dan het andere.



32 opmerkingen:

  1. Mooi toch ... en die inkijk dat valt toch best mee. :) Leuk zo, met dat kraagje.
    Hier ligt ook nog een half geknipt ananasstofje te wachten op stiksel! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ohh deze is geweldig! niet alleen die ananassen waar ik ook mega fan van ben, maar alles samen is zo super mooi! Gij krak zeg!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi mooi mooi... Ik maakte er enkele weken geleden ook al n Donna. Maar die foto's he!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hartstikke mooi zo met kraagje en gouden biesje!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi zo met kraagje! Heb je voor de rest nog aanpassingen aan de halslijn moeten doen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Aan de halslijn niet echt, maar ik hertekende het beleg wel van aan de schoudernaad tot onderaan (zo'n beetje zoals bij de Theo en de lange staander met kortere kraagje stikte ik dan gewoon er tussenin).

      Verwijderen
  6. Mooi zo met kraagje! Heb je voor de rest nog aanpassingen aan de halslijn moeten doen?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw mooi resultaat. Een knap stofje dat je hiervoor hebt uitgekozen. Ik centreerde het ding en voegde ook borstnepen toe om het geheel wat meer vorm te geven.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Schoner dan het origineel, als je het mij vraagt! Ik ben fan!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oooh kei goed idee van het kraagje! Ik kocht die LMV voor de Donna blouse, ondertussen al twee stukken uit genaaid behalve de Donna. De jouwe is echt zo mooi in dat stofje. Hartjes voor gouden ananassen...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik vind de gouden bias aan de mooi keitof! Het stofje ligt hier ook nog in een lichte en donkere variant. Als ik jouw bloes zo zie, moet er dringend iets mee gemaakt worden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. (aan de mouw dus, helemaal mistypt - zo mooi vond ik het ;-) )

      Verwijderen
  11. Fijn die tip! Ik kreeg ook een "beperkte boezem". Dat kraagje is wreed schoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel schoon.... Knap dat je het kraagje zelf bijtekende

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh, mooi zeg!!! Ik vind die biais aan de mouwen heel mooi, dus goed dat je stof op was ;) Dat kraagje voegt ook wel iets toe!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoe meer de puberhormonen hun intrede doen, hoe letterlijk hier alles wordt genomen. Je bent gewaarschuwd. Voordeel is wel dat wij nu heel goed dat bloesje kunnen bestuderen om volmondig tot het volgende besluit te komen: heel schoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Schoontje! Heb ik ook gemaakt! Wel wat last gehad met het omslagje om het mooi te doen passen. Volgende keer ga ik dat zoals de jouwe doen en het ding gewoon weglaten!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Amai zo tof da kraagske!! nen upgrade!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dat kraagje is een echte meerwaarde, net als de gouden biais! Knap.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. heel erg tof!! en origineel met dat kraagje! staat je bovendien supergoed!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Dat kraagje is een supertof idee! En hoera voor ananassen!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. very nice ...kan ook aan het jeans-stofje liggen maar ik denk niet dat het moet gecentreerd worden met een soepel vallender stofje

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Super tip, dat kraagje. Heb dit nu ook zo gedaan. Was er zelf nooit opgekomen.

    BeantwoordenVerwijderen