14 mei 2016

Een bloemetje maakt het allemaal wat fleuriger.





Geen uitspraak van mij, wel eentje van het Ministerie van Unieke Zaken.  
Het begon allemaal met Louisa, het jurkpatroon van Compagnie M.  Maanden lag het hier al op me te wachten, tot ik plots een jurk zag met een splitje en meteen bedacht dat mijn Louisa ook een splitje zou krijgen.  Maanden lag ook al een glanzend soepel stofje van Red Juliet (denk ik) van bij Mon Depot te wachten op deze Louisa.  Om u een lang verhaal te besparen : deze gladde dunne soepele stof is niet geschikt voor een Louisa.  Mijn patroon schoof te veel over de stof tijdens het knippen.  De stof schoof te veel onder mijn machine tijdens het stikken.  Jammer genoeg schoof alles te weinig rond mijn lijf eenmaal afgewerkt.  Ik verkreeg "geheel spontaan" Michelin-allures. Gelukkig heeft Louisa heel wat verticale naden, die allemaal losgetornd konden worden en stuk voor stuk enkele millimeters extra ruimte gaven aan de jurk.


Toch blijf ik vooral onthouden dat ik de volgende keer absoluut een steviger stof moet uitkiezen.  Zelfs het beleg tekent zich af op deze jurk, ook al blijf ik de kleur en het glanzende effect prachtig vinden.  Enne, mocht u twijfelen, de jurk was tien minuten voor het nemen van de foto's nog perfect glad gestreken.



Gelukkig heeft Louisa ook een zus.  Suzanne verdoezelt hier en daar toch het één en ander.  Ik vond deze synthetische tricot bij Soie Unique in Gent en vond de kleurschakeringen er goed bijpassen.





21 opmerkingen:

  1. Oooh zo leuk met die split en een heel andere jurk dan. Een jurk waar je niet in mag bewegen dus om kreuken tegen te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heel leuk geworden. Jammer dat de stof zo kreukt maar inderdaad die prachtige louisa verdoezelt veel

    BeantwoordenVerwijderen
  3. oh, die split maakt het nog vrouwelijker & heel elegant!!!
    toppie, je staat er supermooi mee :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. jammer van de kreukels in de stof, maar toch perfect draagbaar van hieruit! En die Susanne, hoog tijd dat ik daar werk van mak, weeral een schone versie!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De split in de jurk geeft wat meer pit. Jammer dat de stof wat kreuken geeft. Maar je zei het in de titel zelf al van dat bloemtje. Een bloemetje in knalkleur toevoegen aan je outfit en geen mens die die kreuken nog ziet!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die split maakt het af! Schoon geheel!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi zo met die split! En Suzanne mag er ook zijn (heel mooie stof!)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat splitje is nochtans een heel schoon toevoegsel! Spijtig van de mismatch met de stof maar het staat je toch leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. De split is een leuk idee en je Susanne een toppertje!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi mooi, en moet hier spontaan met een glimlach aan Eurosong denken ;-). Alleen kwam de split daar iets hoger ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vrees dat ik dat gebeuren volledig aan me heb laten voorbij gaan ;-)

      Verwijderen
  11. Jammer van dat parcours, maar ik vind het och een heel geslaagde combinatie! En de Susanne is heel leuk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik deel je mening wat Susanne betreft! En dat splitje is echt wel een cool idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Het staat je goed! Jammer dat de stof je tegenviel voor deze jurk, op naar de volgende? Mooi zo in combi met het vest. Is ook wel handig met het weer ; )

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh wat een top stoffenkeuze!! Prachtig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oh wat jammer, want Louisa is een heerlijke jurk om dragen - ik ben volledig akkoord dat die om een iets stevigere stof vraagt! Ik neem je split idee mee, wat een plezant detail.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. oh wat vind ik het wel grappig verwoord! Die kleur staat je ook erg goed! en de split is een erg tof detail!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh zo zonde van de 'fout' stofkeuze want de Louisa staat je mooi! Blj dat de Susanne één en ander wil verbergen. ;) Hopelijk volgen er toch nog nu het patroon toch klaar ligt? Groetjes! Marte

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Twas misschien wel een miserie om het kleedje te maken, het is wel een geslaagde versie zo met dat splitje! En die Cardigan maakt het inderdaad af. Beide patronen liggen hier al een tijd klaargeknipt. Ik moet echt eens aan de slag want ze zijn toch echt wel mooi...

    BeantwoordenVerwijderen