9 mei 2016

Zomergerief


Zoonlief is bij de gelukkigen en kreeg wat nieuw zomergerief.  Had hij een nieuwe sweater nodig?  Ik denk het niet.  Maar toen ik deze Awesome Oslo zag, wist ik gewoon dat mijn eigen oudste zoon ook zo'n trui zou willen.  En ja hoor, goed gegokt.  Om één of andere reden waren palmbomen zelfs plots heel erg gegeerd.


Patroon : Thor T-shirt uit La Maison Victor Maa/Apr 2016.
Stof : Palmtree jogging bij Modestofjes


Onder de trui kwam een Billie met V-hals.  Tot enkele jaren geleden wist ik perfect welke maat ik moest nemen als het om dé Zonen 09 patronen ging.  Deze keer was het de eerste keer dat ik binnen de tienermaten mijn keuze moest maken en dus mat ik eerst de zoon na ... en kwam nog altijd uit op een maatje 134 ongeveer.  Voor een T-shirt ?  Voor mijn 13-jarige zoon ?  Ik kon dat echt niet over mijn hart krijgen.  Dus ging ik koppig voor zijn confectiemaat 164 (die dan inderdaad hangt de slobberen rond zijn smalle lijf, maar zo heeft hij het op deze leeftijd nu eenmaal graag).  Gelukkig maar, want hij vindt hem nu perfect !


Patroon : Billie van Zonen 09
Stof : Geo Birds van I got Stripes Studio bij Pieke Wieke






26 opmerkingen:

  1. een echt fotomodel jong, diene zoon van u !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Allebei heel tof en je zoon heeft talent.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. GEWELDIG! Echt tof om te zien! Schattige mini versie van mijn trui, zelfs de poses lijken op die van mijn broer haha :-) Heel schoon, hij staat er knap mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig zomergerief!
    Heerlijk toch als je die tieners nog blij kunt maken met zelfmaak.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De zomer is nu al geslaagd met dat mooie gerief!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Tof, tof, tof! Die vliegtuigjes liggen hier ook nog. Ik maakte er al een mini billie mee voor mijn Berreman en blijf nu maar twijfelen of ik er nog een grote Billie voor de Tokke mee maak of een kleedje voor mijn Hellemieke. Te veel keuze met zo'n leuke patronen en stofjes (en kinderen)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super! Die stofjes zijn eveneens geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Twee toppers die hier ook wel in de smaak zouden vallen. En toevallig ligt die blauwe stof hier ook klaar voor een T-shirt zeker. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Is die zoon al 13? Allé zeg, dat gaat hier snel! Wel tof dat hij nog steeds blij is met mamamade!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ah, mooi! Nog steeds zo fan van het I got stripes stofje, hier ligt hier nog te wachten. Erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel tof gedaan, zowel de trui als het shirt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Schitterend toch, dat ze allebei met de palmbomen gingen lopen ;).
    Zelf hou ik meer van een pasvorm die meer aansluit, maar ik kan me voorstellen dat zo'n stoer geval daar niet zo wild enthousiast over is.

    BeantwoordenVerwijderen