15 september 2016

Berlin Blog Tour

Zagen jullie het ook toen StraightGrain de warme Berlin winterjas lanceerde ?  Ik kon er alleszins niet naast kijken en zag er onze kleinste nichtjes al helemaal in rondlopen!  Ik vroeg aan beide mama's of ik een nieuwe winterjas voor de meisjes mocht naaien, waarop ik - verwondert het iemand ? - natuurlijk een "go" kreeg.  Met de lente voor de deur stelde An van StraightGrain al vrij snel voor dat we de jas later op het jaar zouden naaien, zodat de meisjes in de herfst al helemaal winterklaar zouden zijn.  Ideaal, want aangezien we hier niet allemaal naast de deur wonen, hadden we ruimschoots tijd genoeg om stof en fournituren uit te kiezen en alle gewenste opties van het patroon te overlopen.  Voor beide mama's was het meteen duidelijk dat ze niet zo te vinden waren voor de schouderflapjes, maar voor alle andere opties kwam er toch wat keuzestress aan te pas !  En ook al was het enorm moeilijk kiezen tussen de prachtversie met staande kraag of de versie met kap, toch werd uiteindelijk voor een kap gekozen omwille van het extra warme comfy gevoel.  De gebogen lijn aan het voorpand vonden we ook allemaal zo mooi dat dit er zeker ook mocht inzitten en alle andere flapjes (aan mouwen en rugpand) mochten er eventueel ook bij, maar aangezien ikzelf er maar niet in slaagde om dit netjes genoeg af te werken naar mijn goesting, liet ik ze uiteindelijk achterwege.

But first ... let's meet the girls !




Beide meisjes schelen maar een goeie twee maanden in leeftijd, maar ons jongste nichtje is heel klein voor haar leeftijd.  Ik naaide een 5 jaar (de grijze versie voor ons nichtje dat net vier werd in juli) en een 4 jaar met mouwen die wat verkort werden (de blauwe versie voor ons nichtje dat straks vier wordt eind september).  Beide jassen zitten duidelijk nog ruim.  Maar dit ligt voor een groot stuk ook aan de pure klasse waarmee deze meiden hun fotoshoot doorstonden.  Foto's nemen deden we namelijk eind augustus, toen de temperaturen absoluut niet vroegen om een warme winterjas.  Dus als ze straks een extra trui onder hun jas zullen dragen, zal dit al heel wat anders geven, denk ik.





Ik zei het toch al ... zo professioneel !  Zalig was het om hen bezig te zien !



De meisjes waren verzot op hun kap waar ze zich helemaal in konden nestelen.




Onder de flapjes vooraan voorzag ik wel nog zakjes ... altijd handig om naast de handjes eventueel een zakdoek ofzo in weg te stoppen.




En nog eentje ... om het af te leren ;-)


Ondertussen loopt die mooie nazomer op z'n einde ...
Maar heb jij ook zin om zo'n mooie Berlin winterjas te naaien voor jouw dochter?  Zeker doen !  Het is het vele werk - dat moet wel gezegd als we het over het naaien van een jas hebben - meer dan waard !  (De handleiding toont je bv. uitgebreid hoe je zelf een extra warme voering kan voorzien.)
En via de code "BERLINTOUR10" krijg je nu ook nog eens 10 % korting op het patroon !




De volgende weken kun je zeker nog meer inspiratie opdoen tijdens de Berlin Blog Tour :
 



24 opmerkingen:

  1. Ja, Iris haar jas is gekozen. Ik ga er ook zo eentje maken.
    Hele mooie foto's van die lieve dametjes.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De kortingscode werkt niet bij mij.
      'Coupon usage limit has been reached.' komt erop. :(

      Verwijderen
    2. Het werd ondertussen aangepast ! Veel succes en strakjes veel plezier met de Berlin !

      Verwijderen
  2. Jo, wat een prachtjasjes toverde jij tevoorschijn. Ongelofelijk mooi vind ik ze. En jouw topmodellen: wat een professionalisme! :-) Geef ze een dikke knuffel voor hun knappe werk ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh gij, ik dacht efkes dat je ook nog vlug 2 meisjes bijgemaakt had :-) ! Maar 2 jassen naaien, dat lukt je precies heel makkelijk! Schoontjes, die mama's en nichtjes zullen er wel trots op zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ooh, mooi! Handig hé, kleine nichtjes, ik heb hier ook zo'n exemplaartjes rondlopen. Heel dankbaar!
    Zus 1

    BeantwoordenVerwijderen
  5. 2 jassen, jawadde, jij deed goed je best! Hoewel ik een rasechte blauwfan ben, is die met de gele knopen mijn grote favoriet!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Twee prachtige jasjes! De nichtjes met hun kapjes op zijn echt geweldig schattig!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Moh, zo geweldig! Super leuke jasjes, en super flinke meiden!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. I'm in love with both of these coats!! They're so beautiful (as are your sweet models!). Wonderful!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Amai, chapeau voor al je werk ;-)
    Echt prachtjassen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Deze post had ik even gemist, maar hoe geweldig mooi zijn deze jasjes zeg?!! ♥ ♥ ♥

    BeantwoordenVerwijderen