5 oktober 2016

Wanda en de vergeten Libelle

In mijn stoffenvoorraad heb ik nog wel enkele viscosetricots liggen die tot nu toe niet verwerkt werden, wegens het soms weinig verhullende effect van alle lichamelijke rondingen.  Stof die soepel valt heeft zo zijn voordelen, maar dus soms ook zijn nadelen.
Maar hier raadden ze me aan om eens de Wanda wikkeljurk uit de laatste La Maison Victor uit te proberen.  Dus nam ik een Fragile viscosetricot uit mijn voorraad, trok richting Zemst om samen met de andere ge(s)tikte wijven een dagje samen achter onze naaimachines door te brengen en testte uit ... 


In het originele patroon worden de striklinten blijkbaar onafgewerkt bevestigd aan de jurk.  Iets wat mij niet kon bekoren en ik natuurlijk maar in het snotje kreeg toen er al één lint vastgestikt was.   Het werd dus lostornen en ik doorstikte de linten dubbelgeplooid over de lengte vooraleer ik ze opnieuw bevestigde.  Eigenlijk was iets minder plooien vooraan ook beter geweest en een kleiner maatje, want nu trek ik met de striklinten alles nog meer bijeen.  Misschien span ik de elastiek in de taille op de rug nog iets meer aan.


En toen bedacht ik dat ik vorige winter de Libelle cardigan breide ... en weglegde.  De mouwen vielen veel te breed uit naar mijn goesting.  Misschien zou dit er nu wel bij passen ?


29 opmerkingen:

  1. Jo wat mooi! Dat kleedje is super (en om dezelfde reden als jij deed ik al mijn viscosetricots van de hand) en die cardigan past er inderdaad mooi op!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw Jo, prachtige outfit! Het kleedje staat je echt geweldig mooi en de cardigan past er perfect bij. Missschien nog een rekkertje in de mouwen? Dat deed ik met de mouwen van de Claudette, die ook te breed vielen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ja, volgende keer een kleiner maatje, minder plooien, dat we dat nieuw figuur van u tenminste kunnen bewonderen! ;-) Maar ik vind het schoon zalle, uw nieuw kleedje!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Staat je heel goed! Hetzelfde stofje werd bij mij ook een jurk. Als ik zie hoe mooi de jouwe is, kan ik alleen maar spijt hebben dat de mijne niet meer past...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke outfit maakte je!! (en wauw, je haar groeien nog al!)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel mooi, Jo. De stof past perfect bij je.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie kleurencombinatie, het staat jou heel goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Deze outfit staat je prachtig! Heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zeker weten, perfecte combinatie! En wat is het heerlijk om in een volledig zelfgemaakte outfit rond te lopen, vind je niet?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik snapte zaterdag al niet waar je aan twijfelde, ik ben zo fan van dat stofje :). Die trui maakt het geheel helemaal af, dus zet alvast maar de schaar in dat andere lapje stof!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ja ja ja :)
    inderdaad, op de strijktafel dacht ik ook: 'test', maar eens aan, helemaal goed. Die trui is er ook heel mooi bij ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wow ... zo mooi ... ik ben zelfs een beetje jaloers ...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh wow, deze jurk staat je prachtig! Zowel het model als de kleuren flatteren je! Heel mooi!!!

    Ik had de jurk getekend, maar ben toch behoorlijk beginnen twijfelen om dan te denken dat het toch niks is... en nu twijfel ik weer in de andere richting!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ja, idd, geen twijfel meer bij jou nodig! Dragen die jurk! Zo mooi bij jou en die cardigan is een perfect match!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. prachtig! MIjn mama breide voor mij ook zo'n libelle cardigan maar mijn mouwen liet ze aansluiten (heeft ze herberekend) en ik moet toegeven dat ik hem daardoor wel vaker draag. Maar die jurk is echt prachtig (en de cardigan ook hoor, ook zo'n handig kleur om bij alles te combineren)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Jo, tis prachtig vrouw! Echt jong! Wat een topwijf ben jij toch! Zo mooie dingen maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. fantastisch. Echt. Ik ben ook fan van jouw haar zo. Echt knap

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een mooi geheel ! En inderdaad een goed model voor zulke tricot. Wanda ook een jurk die elke lichaamsbouw past, lijkt mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. wauw, jij ziet er goed uit! en ik ben helemaal fan van jouw jurk en de cardigan!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Staat je echt supergoed, Jo. Helemaal af.

    BeantwoordenVerwijderen