8 februari 2017

Uit liefde

Het begon eigenlijk allemaal met ons neefje dat twee jaar werd en waarvan ons werd ingefluisterd dat hij vooral veel liefde wilde voor zijn verjaardag.  En dus stikte ik een pakketje liefde bij elkaar.


Theo hemd van Zonen 09 - Oliver broek van MinnieMie en Emma en Mona
Thor T-shirt uit LMV Maa/Apr 2016 - Theo hemd van Zonen 09

Mitch sweater uit LMV Sep/Okt 2016 - Oliver broek van MinnieMie en Emma en Mona

En toen waren er hier twee zonen die stiekem toch wel wat jaloers waren dat zij geen zo'n baggy sweatpants kregen als hun neefje.  Dus probeerde ik maar wat en tekende zelf een patroon volgens hun wensen.  Resultaat : zowel de jongste als de oudste zoon kregen met geen enkele mogelijkheid die broek over hun voeten om te passen.  Er werd dus een gans stuk afgeknipt, waardoor ze wat kort werd voor de oudste zoon, maar wel paste voor de jongste zoon. 


Tot ik doorkreeg dat ze eigenlijk beiden dit soort broek wilden aantrekken om naar school te gaan !  Stel je voor !   Gelukkig heeft de jongste zoon deze week toevallig sportweek ... dus kan het wel voor één keertje.
 
En zeg nu eens, ben ik echt zo'n ouderwetse moeder ?

Dus werd voor de oudste zoon een soort compromisversie gemaakt.  Een verbrede Cisse bovenaan die serieus werd versmald naar de enkels toe én met verlaagd kruis in een 'gewone' stof (een wolmix die ik ooit eens op een fabrieksverkoop kocht).


Hiermee mag hij eventueel wel naar school voor mij ...











25 opmerkingen:

  1. O, zo lopen bij mij veel leerlingen rond hoor - 4e en 5e middelbaar, weliswaar school met sportafdeling :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo perfect dat de print doorloopt bij de hemdjes! Ook tof, je naam zo groot erin.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh ja, in ons hip sportcentrum lopen alle instructeurs met zo'n broek aan! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie setjes! (En mocht ik de palmbomentrui in de rekken zien hangen, ik zou er mijn man meteen insteken :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jo toch, ik ga zelf zo naar school en ben 25 jaar ouder dan die zonen van jou *oeps* :-D .
    Wat een mega-pakket maakte je voor het neefje, heel tof!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, oei, wat denken de mensen dan van ons, onze zoon gaat elke dag in jogging broek naar school? Hij wil alleen "zachte" broeken dragen en die kleuters kleden zich ook niet om voor de turnles, dus hij moet toch kunnen bewegen, hé? Denk ik dan.
    Er bestaan wel mooie jogging broeken hé, zoals jij hierboven net ook bewezen hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik wil ook wel zoveel liefde ontvangen 😀😉

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat is heel veel liefde bijeen waarmee het neefje zich kan kleden. Schitterend!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat is heel veel liefde bijeen waarmee het neefje zich kan kleden. Schitterend!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ok, dat pakketje liefde is zalig! Die broeken voor jouw knapperds zijn zonder twijfel comfortabel maar oh my, die zouden van mij ook niet in het trainingsmodel naar school mogen! Ik doe dat zelfs niet voor mijn kleuter.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Volgens mij ben ik nog een pak ouderwetser dan jij, want dit soort broeken hebben wij zelfs niet in huis #schaterlach. Maar het is zoals ik hierboven al las, je ziet ze véél in het straatbeeld - daarom hoef ik ze niet mooi te vinden ;). Veel succes met het onderhandelen!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh, die broeken zijn zo leuk!! En kun jij wat van je naaimicrobe naar hier sturen? Ik kan het gebruiken en jij hebt er precies genoeg :-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dit is toch veel beter dan die skinny's met laaghangend kruis? Knap werk hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een mooie spullen!!! Amai, dat is een mooi pakketje liefde!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wow super! En die laatste foto, geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Niets anders dan een schoon stapeltje liefde.. enne die broeken? Moet kunnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat mij betreft kan die broek elke dag hoor! Supermooi gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Het zijn hoe dan ook coole boys zo in hun nieuwe broeken! En die babykleertjes... ooo.... zo zalig schattig!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ow Dat neefje werd nogal verwend! En de comfy broeken, dat ken ik! Voorlopig draagt de zoon nog netjes wat ik hem opdraagt maar ik vrees dat daar ook verandering in zal komen, en dat ik dan ook een "ouderwetse " moeder zal zijn...

    BeantwoordenVerwijderen