22 maart 2017

Pakket deken


Ik breide een pakket deken bij elkaar.  Enkele maanden geleden koos ik op zolder merinowol uit waarvan ik nog meerdere bolletjes in dezelfde kleur had liggen.  



Ik volgde het voorbeeld dat ik gezien had bij Purl Soho.
Alleen breide ik met naalden nr 4.5 en meerderde uiteindelijk 250 steken vooraleer ik vond dat mijn deken breed genoeg was.




Dit deken meet uiteindelijk 95 cm op 150 cm.  Enkele weken geleden was het eindelijk af maar foto's werden pas nu genomen.  Maar ondertussen nestelde ik mij al een aantal keer in dit pakketje heerlijke warmte.




27 opmerkingen:

  1. Whow. Dit is echt waar schitterend, en volgens mij ook iets waar je zoveel plezier van hebt! Ik wilde dat ik het geduld had.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Supermooi! Wat een kleuren, wat een werk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw, wat een prachtige kleuren! Ik heb een sjaal van Aymara in een soortgelijk schuinelijnenpatroon en ik draag die ontzettend graag. Ik wilde dat ik zoveel breitalent en -geduld had :) Geniet van de schoonheid en de zachtheid!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gij talent. Niet alleen maak je de mooiste dingen, je hebt ook zoveel moed en volharding! Hoedje af. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat moooooooi, Jo! Echt een stuk om heel lang te koesteren.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. oh woow Jo wat een prachtig deken! Stomme vraag maar breidde je de kleuren als een geheel of alles apart en zette je dat aan elkaar?? ik moet dringend leren dan hoe dat moet :D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je breit inderdaad altijd maar door en door en wisselt van kleur op het einde van de rij (of in mijn geval gewoon wanneer mijn bollen wol van een bepaalde kleur op waren).
      In het begin moet je om de 2 rijen aan weerszijden 1 steek meerderen, tot je diagonale lijn lang genoeg is, dan een stuk 'rechtdoor breien' (1 kant telkens blijven meerderen en andere kant minderen) om uiteindelijk dan aan weerszijden om de twee naalden te minderen. De uitleg op Purl Soho is wel duidelijk hoor ;-)

      Verwijderen
  7. Dit is het mooiste deken dat ik ooit al heb gezien! Wauw!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Amai Jo, dit is een prachtstuk! Er zijn er weinig die zo mooi en regelmatig kunnen breien als jij. Een deken om te koesteren!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik zag die!
    En ik dacht "wat heeft Jo een mooie deken gekocht". Jij maakte die zelf!!! Ik vind die ongelooflijk mooi!

    BeantwoordenVerwijderen