14 mei 2017

Als een huis

Had u ze ook zien passeren bij Mon Depot ?  Ik kon ze toch echt niet laten liggen, die ultrazachte huisjes van Les rêves d'Anaïs.  De wederhelft werd de gelukkige en mag zich vanaf nu de eigenaar noemen van dit huizenhemd.  


Eigenlijk wou ik er een Theo uit maken met korte mouwen, maar blijkbaar bestelde ik toch iets meer stof dan ik dacht en kreeg er met alle gemak lange mouwen uit.  Dan toch liever dat dan weer met zo'n resten te blijven zitten, waar ik ondertussen niet zoveel meer mee kan doen aangezien ik hier geen ukkepukjes meer heb rondlopen.



Ondertussen gaf de wederhelft wel mee dat dit hemd hem nog beter zou passen als de armuitsnijding iets dieper zou zijn onder zijn oksels.  Dit zou hem iets meer bewegingsruimte geven en hem minder snel okselvijvers bezorgen, denkt hij.  Mocht iemand tips hebben over hoe ik dit best aanpak ... laat maar komen !


Maar ondertussen geniet ik gewoon wat verder van hem te zien rondlopen in deze prachtige huisjes !



17 opmerkingen:

  1. Wat een prachtig hemd!! Van ver zie je niet dat het huisjes zijn, maar is het ook al een mooie stof met wit een groene schakeringen en dan van dichter zie je ineens die huisjes. Heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een heel mooi hemd, ik hoor die tip ook graag, al zou het naar het schijnt bij de theo ergens op de site van zonen09 downloadbaar zijn welke aanpassingen je kan doen in welk geval.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er zijn inderdaad heel wat handige aanpassingstips ter beschikking, maar mijn wederhelft is blijkbaar een specialleke ;-)

      Verwijderen
  3. Naar die tip ben ik ook benieuwd, want Broer vroeg mij hetzelfde deze week! Prachtige stof, ik had hem ook bijna gekocht. Bijna. Ik ben niet zo'n temponaaister als jij, dus hier zou hij waarschijnlijk in de kast beland zijn en dat is ook maar zonde.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooi hemd! Die wederhelft is zeker een gelukkig man. Ik hoop dat je vlug een oplossing vindt voor je probleem. Met dat andere probleem kan ik wel helpen: als je restjes katoen hebt, wil ik die wel overkopen. Ik maak er quilts van en ik kan altijd restjes gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is een goeie tip ! Ik houd ze zeker in mijn achterhoofd !

      Verwijderen
  5. Chique gedaan seg! Ik vind de huisjes ook erg subtiel, maar zeer leuk! Maar hier staan nog 101 andere leuke projectjes op het programma voor ik nog es een mannenhemd maak. :p

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig. Ligt hier ook nog in de kast voor mijn zoontje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Maar oh ... gij bent niet alleen mijn hoedenheldin maar ook mijn hemdenprinses!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel mooi! Ik durf niet omdat de stof te wit is, dat komt hier niet goed. Maar echt prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jo, 't is echt een prachtexemplaar! En zo speciaal is die man van jou helaas niet :-), want die aanpassing ligt hier al uitgeschreven klaar om verwerkt te worden in de aanpassingshandleiding. Er zijn nog wat mannen die ermee worstelen. Verder is die van jou uiteraard uniek! :-) Ik mail de oorzaak en de aanpak zodadelijk even door!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ooh ! Dat zou super zijn ! Ik paste ondertussen al eens aan voor mijn vader en hij was er alleszins tevreden over, maar ondertussen kreeg ik ook al een andere tip van mevrouw Khadetjes :-)

      Verwijderen