30 augustus 2017

Zagen jullie mijn Theo's al ?

Laten we even terug gaan in de tijd.  Vero postte een prachtige Theo-versie voor zichzelf en ik wist meteen dat ik ook heel graag zo'n Theo wou.  Het duurde even vooraleer ik beslist had welke stof ik ervoor zou gebruiken, maar uiteindelijk werd het een lap heerlijk zachte double gauze (die hier eigenlijk lag te wachten op een hemd voor de wederhelft) van bij Georgette.



Ik maakte voor mezelf de kleinste standaard mannenmaat en we moeten daar eerlijk in zijn ... die past net (zoals : ik kan mij echt geen extra kilootje permitteren als ik nog lang van deze jurk wil genieten).  Ik koos voor een heel eenvoudige versie zonder extra's.  Het patroon kreeg wel een lichte A-lijn na verlenging, want die breedte had ik nu eenmaal nodig aan mijn heupen.


Ik had ze al aan toen ik naar het openingsweekend van Georgette trok en sindsdien hulde ik mezelf al regelmatig in deze zachte stof.  Dat vroeg dus om een tweede versie.  




Een tweede versie in één van de nieuwe aanwinsten van Georgette : linnen.  Eigenlijk was het de wederhelft die graag wou dat ik deze linnen zwaluwen aankocht en er een jurk voor mezelf uit maakte.  Het was pas nadien dat ik besliste om er een tweede Theo uit te maken.  Deze keer behield ik de stopplooi aan de rug, waardoor ik het patroon gewoon kon verlengen (zonder noodzakelijke A-lijn) en rondde de zoom af naar de zijnaden toe.


Maar eigenlijk had ik te weinig stof gekocht.  Het patroon loopt niet door, bovendien moest ik de voorpanden aan de taille van een extra naad voorzien om alle patroondelen uit de stof te krijgen en toen de jurk bijna af was, knipte ik een mouwsplitje vooraan in de linker mouw ... Toegegeven, er werd hier luid gevloekt !  Natuurlijk kon ik geen extra mouw meer uit mijn kleine restlapje stof halen !  Dan maar een extra lapje erover stikken en hopen dat het niet te veel opvalt, dat was echt de enige optie die toen overbleef. 


Voor de foto vond ik trouwens nog een passend stoffen riempje in mijn lade, maar eigenlijk droeg ik de jurk ondertussen ook al gewoon losjes. Heerlijk !



20 opmerkingen:

  1. Zo mooi seg! En dat lukt zonder borstnepen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb maar een a-cupje, he ;-) maar ik bedacht me ook al dat ik dat eens moet uitzoeken om zo'n borstneep toe te voegen ... of voor een tricotversie gaan.

      Verwijderen
  2. De eerste heeft iets, maar ik ben behoorlijk enthousiast over dat tweede exemplaar! Knap Jo ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Waw! Die tweede versie vind ik ronduit geweldig. Héél mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Maar seg zo schoon, jouw man heeft smaak! (en jij het talent om er zo iets schoons van te maken)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oooh wauw! De eerste is mijn favoriet. Met die stof naaide ik ook een jurk voor mezelf en het werd mijn meest gedragen stuk ooit!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Allez jong, ik zou daar dus nooit aan gedacht hebben, terwijl het zo vanzelfsprekend is :-) een Theo-jurk voor dames. Supermooi, vooral fan van die met stolpplooi! En wat de akkefietjes betreft, zijn dat nu niet juist allemaal extraatjes in de afwerking??

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo tof! Ik ben stiekem ook wel fan van heerlijk los zonder een riempje.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk! Vooral fan van de tweede jurk, leuk met het riempje

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi zenne! Dat knipje in de mouw, oepsie, pijnlijk om dat voor te hebben! Wel een heel leuk jurkje!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Maar Jo(ng) :-), ik vind ze zo geweldig! Echt! Ze staan je prachtig. Heerlijk om zo'n blogpost door te nemen. En dat lapje noemen we 'wabi sabi'!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi! Blij dat ik je heb kunnen inspireren :-) ik heb de mijne al heel veel gedragen!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik merk niets van dat gevloek. Zalige jurk en ze staan je super.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik merk niets van dat gevloek. Zalige jurk en ze staan je super.

    BeantwoordenVerwijderen