11 september 2017

Hun Georgette outfit


Ik dacht ... "ik neem mijn zonen mee".  De ervaring leerde mij immers al dat als ze zelf inspraak hebben in wat ik maak, de kans op succes des te groter wordt.  Heel simpel.  Ik ga op hun wensen in en ik kan elke dag genieten van twee zonen die minstens even graag 'JoChapeau'-kledij dragen als de weinig gekochte kleding die hun kleerkast rijk is.



 
 

Was het nu de ontlading na de examenstress bij de oudste, of de traditionele 'sleepover op school' voor het zesde leerjaar bij de jongste.  Feit is alleszins dat hun passage toen bij Georgette niet onopgemerkt voorbij gegaan is.  Ze waren ... hoe zou ik het zeggen ... enthousiast.  En in hun enthousiasme kozen ze ook heel gericht stoffen.  Voor een sport T-shirt, voor een broek, voor een trui.  En als de ene iets uitkoos, wou de andere dat meteen ook.



Ze kozen de gebreide zwarte tricot met gaatjes en linkten dit meteen aan sportshirts.  Ik twijfelde, want zag hier net als Eva eerder een vrouwelijke outfit in.  Maar zij waren overtuigd.  Een sport-Billie zou het worden.  Voor de foto's trokken ze graag deze T-shirts aan, maar ik ken hen ... vanaf nu zullen ze alleen nog maar gebruikt worden bij activiteiten die het overduidelijke label 'sport' dragen.



En toen kozen ze de stoerste stof eruit die Georgette op dit moment in haar collectie heeft.  Dat zou een korte broek worden, met al minstens evenveel overtuiging.  Zucht.  Want ik ben ervan overtuigd dat ik echt niet de enige ben die deze stof niet uit eigen initiatief zou gekocht hebben.  Of moest ik net opgelucht zijn dat mijn zonen deze 'barbelés-brouillard' niet meteen koppelen aan allerlei gruwelijkheden ?  Ik maakte uiteindelijk een Jeff broek uit de LMV maart-april 2017.  Korte broeken worden hier nog tot in november zeker gedragen, maar zullen pas definitief op de juiste lengte gekort worden volgende lente.



De oudste zoon mocht ook nog een sweaterstof uitkiezen.  Ik wist dat hij heel graag nog eens een kaptrui wou en koos voor de allerkleinste maat van de Wout hoodie uit de LMV jan - feb 2017, zonder rits.  Het accent op de schouders is trouwens gewoon de naadwaarde (door de panden met averechtse kant op elkaar te stikken) die ik nog eens extra doorstikte. De boordstof komt deze keer ook van bij Georgette.  





De oudste zoon vindt het blijkbaar net zalig dat zijn kaptrui zo groot is, maar ik hoop vooral dat hij er tegen het einde van de winter nog in past nu hij zo aan het groeien geslagen is.
En ik vind het vooral zalig dat ze met zoveel trots hun eigen Georgette outfit dragen ! 




14 opmerkingen:

  1. Impressed, door jouw naaisels, zeker ... maar nog meer door de snel veranderende looks van jouw oudste. Nieuw kapsel, nieuwe lengte, ...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. geweldig! Ik vind die shorts zeker geslaagd en erg tof voor stoere jongens!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ondertussen zijn de twijfels over die broeken bij de wederhelft en mezelf ook weg, hoor. Die broeken vallen echt heel goed mee. Totaal iets anders dan zo'n grote lap vol prikkeldraad.

      Verwijderen
  3. Wow Jo, die twee hun enthousiasme maakt mij hier instant vrolijk!
    Geweldig, dat je nog voor hen mag naaien én dat ze het met veel plezier dragen - ook al is het dan misschien 'maar' voor sport. Ik ben geweldig fan van ieder maaksel op zich, knap!
    -Oh, en ik juich mee; gegroeid!-

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, mooi weeral! En wat groeien die zonen toch als kool!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een heerlijke post... tekst, naaisels én foto's. Prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Toffe outfits! Ik hoop dat ik ook nog lang voor de groter wordende kids 'mag' naaien...zelf laten kiezen is idd een goed idee :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geweldig als ze mee willen kiezen en dan ook met plezier dragen wat je maakt! En 't zijn mooie stuks geworden! Vooral de kaptrui vind ik cool!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een stoere jongens!!
    En wat een knappe outfits, heel mooi!!!!
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik vind dat ze dat heel goed hebben gekozen! Ik weet nog dat Ruth die stoere broeken stof knipte voor jou ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Echt !? Oeps ... dan weet jij ook heel goed hoe "enthousiast" ze waren :-)

      Verwijderen