2 augustus 2017

Georgette achterna

Een beetje ongepland werd hier een blogpauze ingelast, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat het leven achter de blog ook ophield te bestaan.  Absoluut niet.
Eind juni bracht ik zelfs een bezoekje aan Georgette Magasin.  
Want het was feest.   
En daar wou ik absoluut bij zijn.


Tijdens dit openingsweekend zag ik ook de Kielo Wrap Dress die Ruth voor zichzelf maakte en meteen werden al mijn twijfels weggenomen.  Het patroon lag hier al meer dan een jaar te wachten op verwerking, net als de tencel van Froy en Dind, ooit ook gekocht bij Georgette.  Maar ik durfde er maar niet aan te beginnen.  Het patroon schrijft wel lichte stof voor met 20 à 60 % stretch, maar in mijn hoofd stemt zo'n soepelvallende stof overeen met 'het extra in de verf zetten van alle oneffenheden van mijn lijf die ik net liever camoufleer' ...  Maar Ruth gebruikte een steviger tricotvariant en dit leverde een prachtig resultaat op, dus wist ik meteen wat te doen : mijn tencel verstevigen met vlieseline G785.



Aangezien ik nu ook niet van de grootste ben (en ook wel een beetje uit stofgebrek), maakte ik een kortere versie.  En ja hoor, net zoals Ruth vind ik dit een zalige jurk om dragen.
En nu ga ik aan de slag met mijn nieuwe stofjes die ik meebracht van Georgette Magasin ...



12 opmerkingen:

  1. Ik vind die lengte en dat model perfect voor jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een tof modelleke! Ge staat er ook goed mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jo, je ziet er ongelooflijk goed uit!
    Ik zag het patroon al vaker passeren bij Hanne, om de een of andere reden (geen idee waarom, ik kan er de vinger moeilijk op leggen) ben ik niet wild van het patroon. Los daarvan staat de jurk je!
    --gelukkig had je niet meer stof, deze lengte is perfect!--

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Echt leuk! Helemaal akkoord met khadetjes: gelukkig had je niet meer stof want zo sta je er super mee

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zaaalig, dat kleedsken... ik wil ook wel zo 1'tje...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat ziet er een heerlijke jurk uit! Ze staat je perfect!

    BeantwoordenVerwijderen